zaterdag 19 februari 2011

Films!

Hee. Bij deze heb ik besloten om hier ook af en toe een kritische reflectie of bedenkingen over films die ik gezien heb te posten. Dit kunnen nieuwe, pas uitgebrachte films zijn, of al wat oudere waar ik "heden ten dage" over nadenk of die ik na een lange tijd weer eens gekeken heb.

Dit wordt dus waarschijnlijk meer een 'blog' dan dat het nu is, aangezien een blog voornamelijk om tekst gaat, en ik tot nu toe die van mij eigenlijk alleen maar nog maar gebruikt heb om nieuwe, visuele creaties te posten. Maar is schrijven niet ook een creatieve bezigheid? Daarnaast past het niet alleen bij mijn opleiding (aangezien wij vakken hebben als "Tekstanalyse: Drama en Film" en "Literatuur en Film"), maar ik vind het vooral heel leuk om films te kijken en er een mening over te vormen. Voor diegenen die het nog nooit meegemaakt hebben: het is voor anderen misschien niet altijd even fijn om met mij een film te kijken, omdat ik altijd rare dingen erin zie en nogal veel tijdens de film praat, omdat ik dan al aan het analyseren ben. Niet alles wat ik dan zeg is even zinnig, natuurlijk.

Ik heb ook al twee papers gemaakt, die zal ik alvast posten, maar waarschijnlijk zullen mijn toekomstige posts wat minder lang zijn. Wees gewaarschuwd. Oh, en een tweede caveat: ik hou van Disney.

Liefs,
'néetje

vrijdag 4 februari 2011

Matsschoenen

Gemaakt voor de lieve Mats met random witte sneakers en fineliners. Ik heb foto's geüpload maar ook een filmpje, om het 3D gezien beter te snappen. Dit is het allereerste filmpje dat ik ooit bewerkt heb, dus niet lachen om de 'technische hoogstandjes'.



dinsdag 25 januari 2011

Randomness part II

Zo, dat is toch wel leuke bezigheidstherapie.

Fineliners op een a4tje met een heel klein beetje lichtblauwe marker.

zondag 16 januari 2011

Randomness

Zo. Dat was even leuk om te doen. Ofja, even, het was best veel werk. Al die kleine details.

Fineliners op een a4tje.

zaterdag 15 januari 2011

Baby'tje

Er was een wedstrijd om een nieuw geboortekaartje voor UNICEF te ontwerpen (klik hier), daar heb ik in eerste instantie dit voor gemaakt. Alleen is nu het geval dat die stomme site mijn ding niet wil uploaden. Achja, we zien wel.

Fineliners op een a4tje.

edit: het is gelukt!

woensdag 5 januari 2011

La petite grenouille

Kikkers zijn leuk! De foto die ik als basis genomen had hiervoor, was eigenlijk van een "red-eyed tree frog" - een groen met oranje kikker. Dit is een kleinere variant (50x70cm) maar ik ben van plan binnenkort een groter (en nog kleurrijker) kikkerschilderij te maken, maar dat is voor later.

Acrylverf, 70x50 cm.

maandag 27 december 2010

Geboortegirafje

 
Dit schilderijtje, het kleinste wat ik tot nu toe heb gemaakt (30x 40 cm), is wel een van de vrolijkere. Het is bedoeld als geboortepresentje en is dan ook gebaseerd op het geboortekaartje van het kindje.
 Acrylverf, 30 x 40cm.