dinsdag 26 oktober 2010

Stilleven met kan en druiven

Dit is totaal niet mijn stijl, realistisch schilderen is niets voor mij, maar voor een keertje, oké. Heb me aan het genre gehouden en dan ook maar een typische titel verzonnen.

Ik ben iets aan het uitproberen voor de keuken van mijn tante Philma en deze kleuren passen daar wel bij.

Acrylverf, 70x50 cm.

maandag 25 oktober 2010

Tippelzone

Ik vond het zelf best leuk om de stippels (achtergrond) te maken. Mijn broer wilde dit schilderij wel hebben, als het niet zo'n "gay kleur" was, zei hij.

Acrylverf, 115x75 cm.

vrijdag 15 oktober 2010

Escape from Modernity

Dit is waarschijnlijk mijn meest abstracte schilderij tot nu toe. Ik had van te voren niet de intentie iets figuratiefs te maken, maar toen het af was, begon ik eens goed te kijken - en hoe langer je kijkt, hoe meer je er in ziet. Zo zie je rechts een rennend poppetje.

Ik heb dit schilderij als cadeautje voor een vriend van mij genaamd Bart gemaakt toen die ging verhuizen, voor op zijn nieuwe kamer. Hij hield wel van blauw en van een strak design, zo strak als 'een bodybuilder met een XS speedo'. Is dat een beetje gelukt?

Acrylverf, 80x60 cm.

Two-face

Dit schilderij heb ik een paar weken terug gemaakt. Het is redelijk abstract, maar als je goed kijkt zie je twee vrouwengezichten die beide een andere kant opkijken en de achterkant van hun beider hoofden zitten als het ware aan elkaar vast.

Acrylverf, 70x50 cm.

donderdag 14 oktober 2010

Rubixlover

Dit beestje heb ik eigenlijk al best lang geleden getekend, maar ik vind het zelf een erg leuke tekening en dus besloot ik om hem ook te uploaden. Het arme beestje heeft niet door dat de kubus niet van zijn soort is..

A4, zwarte pen en kleurpotloodjes.

Frutselfantje

Af en toe ben ik ook creatief met papier-maché. Dit beestje vond ik leuk om te maken, een cadeautje voor een vriend van mij genaamd Danny - hij kon wel wat blije kleurtjes gebruiken.

Papier-maché en acrylverf, ongeveer 40 cm hoog.

Babyface

Ik heb bij dit schilderij meerdere designs uitgeprobeerd. Ook heb ik, net na een 'basislaag' roze, allemaal stipjes met mijn vingers gemaakt in de nog natte laag verf, dat was wel leuk om te doen.

Ook dit schilderij heb ik op vakantie geschilderd. De krulletjes vond ik ook wel leuk om te maken.

Acrylverf, 70x50 cm.