dinsdag 16 juli 2013

Wedstrijd portret koningspaar

Deze prent maakte ik een paar weken geleden, maar toen was ik vooral gericht op school en het afronden van de periode. Toch leek het me nog leuk om hem te tonen. Vanwege de troonswisseling schreef de gemeente waar mijn ouders wonen (en waar ik ooit geboren ben) een wedstrijd uit: maak een portret van de koning of het koningspaar. Het winnende werk zou in de raadzaal worden opgehangen, en er zou ook een wedstrijd voor kinderen komen.

Mijn prent bestaat uit twee druklagen: eerst drukte ik een houtsnede af (het geel/oranje) voor wat kleur, en daarbovenop heb ik de gezichten en details gedrukt door gebruik van drogenaaldtechniek. Helaas heb ik niet gewonnen, maar het werk dat uitgekozen werd was ook wel een heel erg mooi schilderij. Alle deelnemende werken waren te zien in een expositie tussen 24 april en 30 mei.

----

I made this print a several weeks ago. Back then, I was mainly focused on finishing my school assignments and passing the term. But I still like it, so I wanted to share it. In the Netherlands, our Queen has stepped down and her son, King Willem-Alexander came to the throne. The community home of the municipality where my parents live (and where I grew up) held a contest: make a portrait of the new King (eventually with his Queen, Máxima). The winning art work would be placed on the boardroom wall. They also hold a similar contest for kids.

My print consist of two layers: first, I printed a woodcut (the yellow/orange part) so I had some colour, and on top of that I printed the detailed lines with drypoint technique. Unfortunately, my print did not win, but the work that was chosen was a really pretty one. All submitted works were exhibited between the 24th of April and the 30th of May.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten