woensdag 25 september 2013

Kwartaal 9: speeddaten en flowcharts

Mijn karakter heeft een maatje gevonden: Chadwyck, het karakter van klasgenootje Stéphanie. Dit oude mannetje is helemaal alleen in zijn grot, dwangmatig aan het spelen op zijn orgel. Hij bespeelt het orgel en daarmee ook de stad die in zijn orgel leeft (binnen zijn fantasie/eigen wereldje). Octavius, mijn vriendelijke maar dikke ukelelekat, komt vanuit de vrolijke natuur (buiten) de duistere en grijze grot binnen, omdat hij de orgelmuziek hoort. Alhoewel Chadwyck eerst schuchter reageert, worden de twee beste vriendjes.

We hebben voor dit kwartaal een gezamenlijke blog aangemaakt (vereist onderdeel van de opdracht): Stephaneetje-tumblr waar ik meer zal posten dan hier. Geen zorgen, de belangrijkste stappen en plaatjes worden jullie hier niet ontzegd!

---

The character I designed has found a mate: Chadwyck, the character of my classmate Stéphanie. This old little man lives in a cave, all by himself and his organ, which he plays compulsively. By doing this, he also breathes life into the (imaginairy) city that is situated in his organ. Octavius, my friendly but fat ukelele cat, enters his cave. The world outside the cave is colourful and light, while the cave itself is dark and grey. Octavius follows the music. Although Chadwyck is a little reticent at first, he and Octavius become best friends during our narrative.

As part as our assignment, we created a communal blog: Stephaneetje-tumblr where I will upload more pictures and information than I will do here. But don't worry, I will not refrain you from the most important steps and images!

Na een eerste verkenning van alle mogelijkheden qua verhaallijn en interactiviteit hebben we een flowchart uitgeschreven en uitgewerkt. Ons verhaal bevat nu twee keuzemomenten, waarbij alleen de keuzes van het tweede moment consequenties hebben voor het einde. Er zijn drie mogelijke eindes, die wel alle drie dezelfde essentie bevatten: Chadwyck leert de genegenheid van Octavius accepteren en beseft dat de stad slechts een illusie is (een happy end). Ook hebben we beide wat testjes gedaan voor de achtergronden, en nog wat animatietestjes. Momenteel zijn we bezig aan het uitwerken van het definitieve storyboard.

---

After a first exploration on the narrative and interactive possibilities, we composed a flowchart. Our narrative contains two moments of choice, and only the choice you make at the second moment implies consequences for the story line. There are three possible endings, all carrying the same essence: Chadwyck learns to accept the affection from Octavius and realises that the city is nothing but an illusion (a happy end). We have also tried out some backgrounds, and we have both done some more (small) animation tests. We are currently working on our final storyboard.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten